ביטוח -  מרכז ביטוח באינטרנט

    אותיות קטנות
כס
ף גדול

     

 

תנאי השימוש באתר | הוסיפו למועדפים   | עדכונים  | צרו קשר

 

ייעוץ בביטוח כללי

יותר מ 35 שנות ותק  בענף הביטוח הכללי, מתמחה בהדרכה ובייעוץ לניהול סיכונים בביטוח כללי, לעסקים ארגונים, חברות, סוכנויות ומוסדות.

 

שירותי הייעוץ של קטיה שורצמן, כוללים:

 

מתן חוות דעת שניה לעבודות קיימות של יועצי ביטוח, הכנת מפרטים ומכרזים, נספחים ואישורי ביטוח, ניהול תביעות, מתן הרצאות והדרכה, ייעוץ וניהול תוכן לאתרי אינטרנט בתחום הביטוח, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה לבית המשפט ועוד.

 


 

קטיה שורצמן  כתבות ביטוח רכב ב"גלובס"

 

 

כל הכתבות   ביטוח חיים ביטוח רכב ביטוח דירה ביטוח תאונות ביטוח נסיעות  לחו"ל כללי

 

מצד שלישי 

קטיה שוורצמן  גלובס 28/11/2005

למדריך המלא - ביטוח רכב

תאונה המחייבת תביעה מול צד ג' אינה עניין נעים. מדריך עשה ואל תעשה למי שבכל זאת נקלע למצב

 

אם פגע בכם צד ג' וברצונכם לתבוע את הפוגע ואת מבטחו על הנזק שנגרם לכם, או לפחות את מה שלא מכסה ביטוח הרכב שלכם, שימו לב לעצות הבאות:

  1. במקרה של פגיעות גוף, אל תהססו להזמין משטרה למקום התאונה.
     

  2. ליתר ביטחון אל תתנצלו - גם אם לדעתכם יש לכם חלק באשמה. זאת למרות שכמעט כל פוליסת אחריות קובעת כי הודאה באשמה אינה מחייבת את המבטח ללא הסכמתו מראש ובכתב.
     

  3. עוד לפני החלפת הפרטים כדאי לצלם, עם תאריך ושעה, את: נהג הרכב הפוגע, הנזק לרכב שלכם והרכב הפוגע מכל צדדיו. כבר היו מקרים של התכחשות לאירוע מצד הפוגע במקרים שלא היה כלול בביטוח, למשל.
     

  4. דרשו לקבל את פרטי הפוגע הבאים: מספר רישוי הרכב, שם מלא, מספר תעודת זהות, גיל, כתובת, מספר טלפון (רצוי בכתב ידו של הפוגע עם חתימה), שם חברת הביטוח, סוכן הביטוח ומספר הפוליסה.
     

  5. רשמו גם את פרטי העדים - שם מלא, כתובת ומספר טלפון.
     

  6. רשמו את נסיבות המקרה, כולל ציון שעה מדויקת, שרטוט מפה עם כיוונים ומצב הרמזורים בעת התאונה.
     

  7. גם אם נראה שהנזק נמוך מסכום ההשתתפות העצמית, אל תקבלו תשלום מהפוגע אלא הודיעו למבטח. האומדן הראשוני אינו תמיד נכון.
     

  8. לפני שתחליטו ממי לתבוע את הנזק, בקרו באתר האינטרנט של מבטח הרכב הפוגע. יש כיום מבטחים שניתן לתקן במוסך ההסדר שלהם כלי-רכב של מי שנפגע על ידי המבוטחים שלהם.
     

  9. הגשת תביעה לחברת הביטוח שלכם מבטיחה תיקון מיידי במוסך הסדר או קבלת פיצוי בתוך התקופה הקבועה בפוליסה (בדרך כלל 30 יום מהגשת התביעה), ומאפשרת לתבוע את יתרת הנזק מהפוגע ומבטחו.
     

  10. אפשר לתבוע את כל הנזק מהפוגע ומבטחו אם תרצו לא להפסיד את הנחת העדר התביעות, אם גובה הנזק נמוך מסכום ההשתתפות העצמית שלכם או שסוג הנזק אינו כלול בביטוח המקיף שלכם.
     

  11. ניתן בנוסף לכלול בתביעה דרישה לפיצוי על ירידת ערך הרכב בעקבות התאונה, הוצאות שכירת רכב חליפי או נסיעה במוניות, אובדן ימי עבודה, הפסד הנחת העדר תביעות, הוצאות גרירה וחילוץ, שכר טרחת שמאי ונזק לחפצים אישיים ורכוש שהועבר ברכב.
     

  12. מתביעה לאחריות חוקית נוהגים לקזז אחוזי רשלנות תורמת שלכם (אם היו) בהתרחשות התאונה.
     

  13. באפשרותכם לתבוע מהפוגע או ממבטחו את כל הנזק, או רק את החלק שאינו משולם על ידי חברת הביטוח. לפי הוראת הפיקוח למבטחים, חברת הביטוח של הנהג הפוגע אינה רשאית להשהות את הטיפול בתביעתכם בשל היעדר הודעה של הפוגע עצמו. עליה להודיע ללקוח שלה במכתב רשום על התביעה נגדו, ואם הוא אינו מתנגד בתוך 30 יום עליו לשלם את תביעתכם. עם זאת, רשאית חברת הביטוח לטעון כנגדכם כל טענה שיש לה כלפי המבוטח שלה אותו אתם תובעים - כמו היעדר כיסוי ביטוחי בשל הפרת חובת הגילוי. בביטוח רכב פרטי ומסחרי עד 4 טון, חברת הביטוח אינה רשאית לדרוש מכם לשלם את סכום ההשתתפות העצמית של הפוגע.
     

  14. למבוטח ולכם יש זכות לקבל מחברת הביטוח בכתב את מלוא עמדתה בנוגע לכל עילות התביעה, על מנת שתוכלו לכלכל את צעדיכם בתבונה. תביעת צד ג' היא תביעה נזיקית, וגם אם תנצחו בה אינכם יכולים לקבל יותר מהנזק שנגרם לכם, אולם חברת הביטוח של הפוגע חייבת (בהיעדר טענה מבוססת כנגדכם) לשלם לכם את הנזק גם לפני התיקון. ההפחתה היחידה המותרת היא סכום המע"מ.
     

  15. במקרה של דחיית תביעתכם על ידי חברת הביטוח שמנגד, עליה לפרט את כל נימוקי הדחייה בהזדמנות הראשונה שיש לה - ואם לא עשתה כן לא תוכל במועד מאוחר יותר להעלות נימוק נוסף לדחייה שיכולה היתה לטעון בהזדמנות הראשונה.
     

  16. אם הפוגע מתנגד לתשלום, מנועה חברת הביטוח שלו מלשלם לכם את התביעה. במקרה כזה ובכל מקרה בו תביעתכם נדחית בשל נימוק אחר, באפשרותכם להגיש תביעה בבית המשפט לא יאוחר משלוש שנים מיום התאונה. "


הכותבת היא יועצת לניהול סיכונים וביטוח, מחברת מדריך הביטוח לצרכן ובעלת אתר האינטרנט בנושא ביטוח WWW.ALBIT.CO.IL



כל הזכויות שמורות לקטיה שורצמן  ©Copyright